.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قیمت آهن افزایش می‌یابد؟
قیمت آهن افزایش می‌یابد؟

با آنکه بسیاری از فعالان بازار از رشد قیمت آهن‌آلات قبل از ماه مبارک رمضان خبر داده بودند؛ اما با توجه به عرضه‌های اندک ذوب آهن اصفهان و سایر شرکت‌های دولتی و حضور پرقدرت محصولات وارداتی ارزان در بازار داخل و اختلاف بیش از 100 تومان در هر کیلو بین محصول وارداتی و داخلی امید به بهبود بازار و رشد قیمت‌ها نمی‌رفت، اما...

سیگنال‌های رشد قیمت از هم‌اکنون احساس می‌شود و پیش‌بینی فعالان درست از آب درآمد؛ گرچه ممکن است در ماه رمضان این رشد متوقف شود؛ اما فعالان بازار می‌دانند بازار در سال گذشته که دوره رونق را طی می‌کرد در این ماه نیز رشد را تجربه کرد.
دلایل رشد قیمت آهن
با توجه به رشد قیمت نفت و موج افزایشی نرخ فلزات غیر‌آهنی در بازار جهانی و تبعیت بازار داخل از این موج ایجاد شده و رشد قیمت آهن قراضه و شمش فولاد به نظر می‌رسد با دلایل کاملا منطقی شاهد رشد قیمت محصولات نهایی باشیم؛ چرا که با ورود محصولات وارداتی به خصوص شمش در هفته‌های اخیر و به‌کارگیری آن توسط فولادسازان قیمت محصولات میانی و نهایی نیز با افزایش همراه باشد.
با توجه به آنکه بازار آهن برای تغییر و خروج از بحران احتیاج به راهکارهای اساسی دارد؛ اما موج ایجاد شده در آن سوی مرزها با توجه به وابستگی ما به شمش فولاد در رشد قیمت محصولاتی چون میلگرد بی‌تاثیر نیست. بنابراين به نظر می‌رسد این روند صعودی دوامی نداشته باشد و آن هم به دلیل عدم وجود دلایل واقعی برای تحرک بازار است که از جمله محرک‌های بازار آهن همانطور که بارها به آن اشاره شده می‌توان از تحرک در بازار مسکن و اجرای پروژه‌های عمرانی یاد کرد؛ البته تعیین کابینه دولت دهم نیز در استحکام بازار بی‌تاثیر نخواهد بود؛ اما این امید نیز تقویت خواهد شد که در نیمه دوم سال وضعیتی بهتر از نیمه اول سال در بازار آهن داشته باشیم.
قیمت‌هاي بی‌ثبات
البته شرایطی که برای فولادسازان و فعالان این صنعت در سال گذشته اتفاق افتاد باعث بدبینی آنها شده و موج‌های ایجاد شده در بازار و نوسان قیمت شمش نوردکاران را به شدت نگران می‌سازد. از این رو اغلب فعالان نسبت به شرایط آتی بازار با بدبینی نگاه می‌کنند و حتی برخی رشد قیمت نفت را در این شرایط بی‌ثبات ارزیابی می‌کنند؛ اما تداوم رشد قیمت فلزات پایه و مواداولیه در نهایت رشد را برای بازار در هفته جاری به ارمغان خواهد آورد./دنیای اقتصاد


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.